8 Eylül 2013 Pazar

Depresyonda İken İnanılan 6 Temel Düşünce

" Yarattığımız dünya düşüncemizin ürünüdür, düşünce değiştirilmeden değiştirilemez." Albert Camus

 

Depresyon insanı vurduğunda duygu ve düşüncelerimizi çalar. Kulaklarımıza baştan çıkarıcı yalanlar söyler. Bu yalanlar her geçen gün bize daha doğru gelir.Bazen depresif dönemden çıktığımızda bu düşüncelerimize hayret ederiz. Depresyonda iken sıklıkla kulağımıza fısıldanan 6 temel düşünce şunlardır:

 

1. Bu sadece biyokimyasal bir hastalıktır. İlaçla düzelirse düzelir. Terapiyle düzelmez.

Depresyon hem biyokimyasal hem de psikososyal bir rahatsızlıktır. Terapi de ilaçlar gibi beynin biyokimyasını düzeltir, yan etkilere yol açmadan ve nüks riskini azaltarak. Farkındalık temelli bilişsel terapi gibi bilişsel terapilerle yapılmış klinik denemeler bilişsel terapilerin bazen ilaçlardan bile daha yararlı olduğunu ortaya koymuştur. İnsan beyni değişime açık dinamik bir yapıdır.

 

2.Benim çocukluğuma/evliliğime/durumuma/sağlığıma/maddi durumuma sahip olan herkes depresyona girerdi.

3. Herşeyi denedim hiçbiri işe yaramadı.

4. Kilo verirsem/terfi alırsam/ ev alırsam/.... olursa daha mutlu olacağım

5. Çok fazla hata yaptım, kendimden nefret ediyorum hiçbirşeyi hak etmiyorum.

6. ".... "  asla katlanamayacağım bir durum. Bu tam bir felaket.

 

The_Anatomy_of_Depression

 

 

Hiç yorum yok:

Son Yorumlar